Nyskapande lösningar ger nya möjligheter för butikskommunikation

Det primära målet med butikskommunikation är att materialet ska fånga kundens uppmärksamhet, förmedla budskapet på ett optimalt vis och naturligtvis leda till att kunden agerar på önskat sätt. Samtidigt är det viktigt att materialet är kostnadseffektivt, både att producera, transportera och montera – på Dixa arbetar vi konstant med produktutveckling och reser runt i världen för att hitta nya lösningar som uppfyller de kraven.

En sådan ny lösning är Ferrofilm, en tryckbar järnspånsfilm som fäster med magnet. Till skillnad från konventionell magnetfilm behöver man bara montera det magnetiska underlaget en gång och kan sedan trycka på den tunnare och billigare Ferrofilmen. Detta gör det både kostnadseffektivt och enkelt att byta budskap ofta, flytta runt på materialet och även montera det i flera lager. Ferrofilm lämpar sig för kampanjskyltar, hängskyltar, bordsskyltar, fototapeter och i många andra sammanhang där du enkelt vill kunna byta budskap. I kombination med fönsterdekaler, tygskyltar, hyllvippor och re-boardkonstruktioner gör Ferrofilm att budskapet på ett effektivt sätt särskiljer sig i konkurrensen och fångar kundens uppmärksamhet. Samtidigt ger det möjlighet att byta budskap flera gånger per dag om du så önskar, och med lätthet också spara och återanvända tidigare material.

Om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa dig att skapa flexibel och kostnadseffektiv butikskommunikation som ger optimala förutsättningar att öka din försäljning, kontakta oss.