Produktutveckling med miljöfokus

Vi lägger stor vikt vid produktutveckling och oftast handlar det om att vara kreativ och göra saker som sticker ut, som syns och som verkligen tar för sig och fångar mottagarens uppmärksamhet. Allt för att våra kunder ska nå ut med sina budskap. En annan parameter som är viktig är att det är miljösmarta produkter och det kan vara utifrån ett materialperspektiv eller t.ex ett logistikperspektiv. Vi utvecklar och förfinar även tidigare lösningar som både vi och våra kollegor har konstruerat och försöker göre dem smartare både ur ett miljö- och kostnadsperspektiv.

 

Ett tydligt exempel på en sådan här lösning är när vi ersatte en skylt som vi producerad varje vecka åt en av våra befintliga kunder och som vi ersatte med en magnetbaserad skylt som vi nu producerar affischer till som har en järnbaserad baksida. Den här lösningen var rätt både ur ett ekonomiskt perspektiv men även det miljömässiga.  För den nyfikne så minskade kundens avfall från 28,2 kubikmeter till 1,4 kubikmeter.