Dixa

  • Case
  • Perspektiv
  • Om oss
  • Kontakt
  • Webborder
Ring oss!
08-22 40 80

Utmaningen

Lidl är en internationell dagligvarukedja för den smarta kunden som vill handla mat med hög kvalitet till bästa möjliga pris. De erbjuder sina kunder ett noga utvalt sortiment med fokus på färskvaror, där svenska och ekologiska produkter är givna inslag. Lidl har 170 butiker i Sverige och växer ständigt, både i butiksled och med satsningar på nya distributionscentraler och ett nytt huvudkontor. År 2016 utsågs de till årets butikskedja och har ett av marknadens mest ambitiösa marknadsföringsprogram.

– Läs mer

Lidl sökte efter en leverantör som tillsammans med dem kunde utveckla deras strategi och arbetssätt inom butikskommunikation – en partner som tack vare innovation och engagemang kunde lyfta deras redan framstående butikskommunikation till nästa nivå.

Vår lösning

Genom att påvisa en solid process för att ta fram nyskapande produkter och genom att presentera en lösning för logistik som både förenklar hantering och reducerar kostnader, valde Lidl att anlita Dixa som sin partner inom butikskommunikation.

Med tiden har vi bevisat att vi ständigt ser till hela kedjan från idé till leverans och försöker hitta de bästa lösningarna längs vägen. Tillsammans testar och utvecklar vi nya produkter som skapar tydligt genomslag i butiksled i form av ökad försäljning. Vår proaktivitet och vilja att utvecklas i takt med att Lidls behov förändras samt den höga servicenivå vi erbjuder har lett fram till att vi idag är deras nationella helhetspartner.

Vill du också ha en heltäckande leverantör inom butikskommunikation som kan bli en sparringpartner så att vi hela tiden gemensamt överträffar förväntningarna? Kontakta oss!

Föregående case
– Whyred
Nästa case
– KGK
Industrivägen 5
171 48 Solna
[email protected]
08—22 40 80
  • Instagram
  • LinkedIn
  • © Dixa AB 2018