Dixa

  • Case
  • Perspektiv
  • Om oss
  • Kontakt
  • Webborder
Ring oss!
08-22 40 80

Utmaningen

Whyred är ett svenskt modemärke som gillar att leka med konventionerna och bortse från det uppenbara. Kollektionernas möte mellan det väntade och det oväntade i en ledig elegans har gjort dem framgångsrika både i Sverige och utomlands och lett till samarbeten med bl.a. Madonna, Oasis och The Hives.

– Läs mer

Whyred säljer sina produkter i både egna och andras butiker vilket ställer höga krav på POS-lösningar som tydligt speglar deras varumärke. Som en del av en butiksmiljö man själv kontrollerar behöver butikskommunikationen bidra till den helhetsupplevelse av varumärket som man vill ge kunden, när man är en del av ett större utbud i ett varuhus kräver det att man sticker ut i mängden och ger kunden en kondenserad upplevelse av varumärket. När Whyred valde Dixa som leverantör var det för att svara upp till just dessa höga krav.

Vår lösning

För att hela tiden hålla oss aktuella och förstå verkligheten i både Whyreds egna butiker och i deras andra kanaler räcker det inte med att sitta i möten och teoretisera. Istället är vi tillsammans med Whyred på regelbunden basis ute på butiksbesök, både för att hitta förbättringspotential i vår befintliga butikskommunikation men även för att inspireras av och hitta sätt att möta andra varumärkens POS-lösningar. När vi, baserat på lärdomarna från besöken, produkt-utvecklar och testar nya lösningar har vi alltid fokus på att öka attention för Whyreds kollektioner och att driva försäljning: Det ser vi som nyckeln till vårt framgångsrika samarbete.

Vill du också ha en partner för butikskommunikation som är närvarande i din verksamhet och har fokus på att driva din försäljning? Kontakta oss!

Föregående case
– Espresso House
Nästa case
– Lidl
Industrivägen 5
171 48 Solna
[email protected]
08—22 40 80
  • Instagram
  • LinkedIn
  • © Dixa AB 2018